Тема урока: «Времена года и погода» (3 класс) Конспект урока по английскому языку

Конспект урока по английскому языку с применением ИКТ, игровых и групповых технологий

Тема урока: «Времена года и погода»



Возраст обучающихся: 8-9 лет, 3-ий класс



Авторы: УМК «Английский язык» В.П.Кузовлев, Н.М. Лапа, И.П. Костина, Е.В. Кузнецова



Вид урока: урок-игра (КВН)



Тип урока: закрепление знаний



Цель урока: развивающий аспект – развитие антиципации, умения высказывать предположения, планировать высказывания; воспитывать интерес к иностранному языку как средству общения, к многообразию средств иностранного языка;

воспитательный аспект – воспитание познавательных потребностей, любознательности, воспитание потребности в приобщении к мировой культуре через чтение;

учебный аспект – совершенствование речевых навыков

Речевой материал:

продуктивный: лексический – лексические единицы цикла;

грамматический – безличные предложения.

Оборудование: аудиозапись, электронное приложение к учебнику В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа, И.П. Костиной и др., раздаточный материал, карочки с изображением звуков.



Ход урока



Этапы урока Действия и вопросы учителя Возможные ответы учеников

I. Самоопределение к учебной деятельности

(Мотивационно-вступительный)



2.. Приветствие. Речевая подготовка. Good morning, children. How are you today? Today we’ll have a competition on the topic “Seasons and Weather”. Let’s divide into two teams.

Let’s talk about the weather today.

I’ll start out conversation and you’ll finish the logical chain. Each student must add one or two sentences.

Фонетическая зарядка. (Конкурс 1)

Let’s play with the English sounds. Make up as many words , as you can.

[I], [i:], [^], [e], [o:],[n],[ou]



Аудирование с извлечением конкретной информации. (Конкурс 2)

Now we’ll listen to the text. Guess what Dan’s favourite season is. Open your books on p.93



Good morning, our teacher. We are fine, thanks.



P1-P2-P3-P4

It is (not ) foggy.

It is (not) stormy.

It is (not) cloudy.

It is (not) wet.

It is (not) frosty.

- It is…..above zero.

- I like the weather today because it is sunny.

- I dislike rainy weather.

- I hate when it rains

- snows

- melts.



Cold, snow, below, windy, spring, winter, freezing, zero, sunny, summer, wet, weather, frosty, hot, stormy, foggy, autumn.





It is winter.

(Побеждает команда, ответившая первой)

II. Актуализация знаний в учебной деятельности

(Включение в систему знаний и повторение)

Актуализация знаний в учебной деятельности (конкурс 3, диалогическая речь).

Now we’ll role-play the dialogues about the weather today. You’ll work in groups during 5 minutes and then we’ll start.



Конкурс 4.

It’s time to remember poems and do some exercises.

This is the season

When fruit is sweet,

This is the season

When school-friends meet.



This is the season

When children ski

And Grandfather Frost

Brings the New Year Tree.



This is the season When vegetables grow, I come to the garden And make water flow.



This is the season When nights are short And children have plenty Of fun and sport. Boating, swimming All the day, With a merry song On a sunny day.



Конкурс 5. Put the Object in the Pictures (Use the Computur)



Конкурс 6. Tell us the story using the pictures.

Конкурс 7. Let’s play the “Seasons”. Open your Activity Books, page 68.

Конкурс 8. And the last competition for today. Write what you know about the weather in Russia. Open your Activity Books on page 65 -Hello, Ted!

- Hi, Dan! How are you?

- Fine. Thanks. And what about you?

- I’m not fine. The weather isn’t good today. It is cold and windy.

- What are you going to do?

- I don’t know yet. May be I stay at home and watch TV. And you?

- I’m going to ski.

(Autumn) (Winter) (Spring) (Summer)



It’s sunny. It’s hot. It’s wet. It’s windy. It’s cold.



1. It’s autumn. The weather is cool and nice. It isn’t cloudy. I have not got my umbrella.

2. It’s summer. The weather is sunny. The sun is bright. The trees are green. It is hot.

Team 1.It’s winter. It’s cold in winter. It often snows in winter. Sometimes it is very frosty. We can play snowballs and make snowmen. In winter we put on our warm coats and hats.

Team 2. It’s spring. In March and April it often rains. Sometimes the sun shines, too. In May there are flowers in the gardens and parks. There is a rainbow in the sky. There are seven colours in the rainbow. Pupils write sentences in their Activity Books.



III. Рефлексия учебной деятельности на уроке



Подведение итогов урока Our lesson is coming to the end. In conclusion, I want to tell you that you’ve worked brilliantly at the lesson. I’m satisfied with your answers. Let’s see which team is the best. Well, the winner is team 1.

Our lesson is over. Good-bye! Обучающиеся самостоятельно анализируют и подводят итоги урока-КВН.



Good-bye, our teacher!



























Добавить комментарий

You must have JavaScript enabled to use this form.